Regulamin usług online

Regulamin usług online

REGULAMIN
usług prawnych online 

(zwany dalej „Regulaminem”) 

Niniejszy Regulamin określa zakres oraz warunki świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną przez Kancelarię na rzecz osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawej. 

W przypadku użycia w Regulaminie poniższych słów, mają one następujące znaczenie:  

Kancelaria – Kancelaria Radcy Prawnego Marta Kreft- Kopicka, ul. Stanisława Staszica 3/11, 81-198 Pogórze, NIP: 5842683539, REGON: 360988171. 

Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która za pośrednictwem witryny internetowej Kancelarii zamierza zawrzeć lub zawarła umowę z Kancelarią na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby. 

Umowa – umowa zlecenia lub umowa o dzieło zawarta pomiędzy Klientem a Kancelarią, której przedmiotem jest udzielenie Porady prawnej online. 

Serwis – serwis internetowy Kancelarii czyli wszystkie strony, podstrony oraz adresy URL wchodzące w skład domeny kreft-kopicka.pl. 

Porada prawna– wszelkie opracowania stanowiące odpowiedź radcy prawnego na zadane Kancelarii pytanie, w tym w szczególności w formie porady prawnej, opinii prawnej, pisma przedprocesowego itp. (*z wyłączeniem wyceny usługi oraz danych kontaktowych).  

Wynagrodzenie – suma brutto, którą Klient zobowiązuje się zapłacić za określoną usługę, potwierdzona wysłaną do Klienta wiadomością elektroniczną e-mail, którą Klient zaakceptował w sposób wyraźny (np. przesyłając wiadomość zwrotną) albo w sposób dorozumiany (np. opłacając usługę). 

§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Dane teleadresowe Kancelarii, umożliwiające Klientowi kontakt:
    • adres pocztowy: ul. Stanisława Staszica 3/11, 81-198 Pogórze
    • numer telefonu: 608-496-678
    • adres poczty elektronicznejkancelaria@kreft-kopicka.pl 
  2. Do skutecznego złożenia oferty, niezbędne jest elektroniczne urządzenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych oraz poprawne wypełnianie formularzy elektronicznych, zamieszczonych w Serwisie lub korzystanie z elektronicznej poczty e-mail. 
  3. Złożenie oferty drogą elektroniczną oznacza akceptację warunków Regulaminu oraz polityki prywatności, stanowiących integralną część zawieranej umowy. 
  4. Wszelkie informacje, zamieszczone w Serwisie, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i 66[1] ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z póżń. zm). 
  5. Kancelaria świadczy usługi prawne online w granicach przewidzianych prawem, a także z poszanowaniem zasad etyki zawodowej. 

§2
ZAWARCIE UMOWY

  1. Złożenie oferty odbywa się poprzez: 
    • wypełnienie przez Klienta formularza zgłoszeniowego udostępnionego w Serwisie i kliknięcie ikony „Zamów poradę”
    • wysłanie na adres: kancelaria@kreft-kopicka.pl wiadomości e-mail zwierającej szczegółowy opis sprawy wraz z ewentualnymi załącznikami. 
  2. W przesłanej ofercie Klient powinien wskazać za pośrednictwem jakich środków przekazu Kancelaria ma udzielić mu odpowiedzi. Kancelaria oferuje świadczenie usług prawnych online za pośrednictwem: 
    • Wiadomości elektronicznej e-mail, 
    • Wideorozmowy. 
  3. W przypadku, gdy Klient oczekuje udzielenia odpowiedzi przez Kancelarię na przedstawione przez siebie zagadnienie prawne, za pośrednictwem wideorozmowy, powinien wskazać aplikację za pomocą, której odbędzie się spotkanie. W przypadku braku takiego wskazania, Kancelaria przy pierwszym kontakcie w Klientem wskaże jedną wymienionych w §3 ust. 5 Regulaminu, wybraną przez siebie aplikację, za pomocą której będzie kontaktować się Klientem. 
  4. W ciągu 24 h od otrzymania oferty, Kancelaria przyjmie i zapozna się z przesłanymi przez Klienta informacjami, potwierdzi przyjęcie sprawy, ustali czas wykonania usługi oraz prześle jej wycenę i niezbędne dane kontaktowe radcy prawnego zajmującego się daną sprawą.  
  5. W przypadku zaakceptowania przez Klienta, zaproponowanych przez Kancelarię warunków, Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ustalonej w korespondencji kwoty, na wskazany przez Kancelarię rachunek bankowy. 
  6. Umowa z Kancelarią zostaje zawarta z chwilą dokonania zapłaty. 
  7. Kancelaria jest uprawniona do odmowy wykonania usługi z przyczyn technicznych. 

§3
WYCENA I CZAS REALIZACJI 

  1. Wycena usługi zależy od stopnia skomplikowania przesłanego przez Klienta zagadnienia prawnego, a także nakładów czasowych radcy prawnego zajmującego się daną sprawą. Zostaje ona każdorazowo wyceniona indywidualnie. 
  2. Zaproponowana przez Kancelarię cena jest ceną brutto (zawierającą podatek VAT) oraz jest wyrażona w złotych polskich. Odstępstwa od zasady waluty polskiej będą wyraźnie zaznaczone.  
  3. Klient ma prawo otrzymać na zasadach ogólnych fakturę uwzględniającą podatek od towarów i usług (VAT) pod warunkiem zgłoszenia takiej prośby, w pierwszej wiadomości przesłanej Kancelarii. 
  4. Usługa za pośrednictwem wiadomości elektronicznej e-mail zostanie wykonana w ciągu 48 h od otrzymania zapłaty w wysokości wskazanej przez Kancelarię. Poprzez wykonanie usługi rozumie się wprowadzenie pliku zawierającego sporządzoną przez radcę prawnego Poradę prawną, do elektronicznej skrzynki pocztowej e-mail Klienta. 
  5. Usługa za pośrednictwem wideorozmowy zostanie wykonana w indywidualnie ustalonym z Klientem w terminie. Kancelaria preferuje odbycie wideorozmowy za pośrednictwem aplikacji Skype, WhatsApp lub MS Teams, przy czym na prośbę Klienta spotkanie może się odbyć również przy pomocy innej, wskazanej przez Klienta aplikacji. Poprzez wykonanie usługi rozumie się nawiązanie z Klientem wideorozmowy za pośrednictwem wybranej aplikacji, w trakcie której radca prawny udzieli Klientowi odpowiedzi na przesłane zagadnienie prawne. 
  6. W tracie prowadzonej wideorozmowy, Klient ma możliwość swobodnego zadawania dodatkowych pytań związanych z przedstawionym zagadnieniem prawnym. Szacunkowy czas wideorozmowy wynosi 1 godzinę.  
  7. Czas udzielenia odpowiedzi, niezależnie od wybranego środka przekazu, w przypadku wyjątkowo zawiłego charakteru sprawy, bądź zlecenia sporządzenia pisma, może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie przez Kancelarię poinformowany przy pierwszym kontakcie. 
  8. W przypadku, gdy przedstawione przez Klienta informacje okażą się niewystarczające, Kancelaria skontaktuje się z Klientem na podane przez niego dane kontaktowe, celem uzyskania dodatkowego opisu sprawy bądź załączników. W takiej sytuacji, czas wykonania usługi zostanie wydłużony, o czas niezbędny do nadesłania przez Klienta uzupełniających informacji. W przypadku braku odpowiedzi zwrotnej od Klienta przez okres 3 dni, liczonych od skontaktowania się Kancelarii z Klientem, Kancelaria wykona usługę na podstawie dotychczas uzyskanych informacji. 
  9. Niedostarczenie, niepełne dostarczenie lub nieprawidłowe dostarczenie danych przez Klienta pozostaje bez wpływu na prawidłowość i rzetelność wykonanej usługi i wyklucza jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu względem Kancelarii. 

§4
ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za treść Porady prawnej udzielonej na podstawie danych uzyskanych od Klienta, które okazały się niezgodne z rzeczywistym stanem faktycznym, niepełne, nieścisłe lub spóźnione. 
  2. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta na skutek realizacji decyzji podjętych na podstawie udzielonych przez Kancelarię rekomendacji o ile przy ich udzielaniu Kancelaria dołożyła należytej staranności. 
  3. Kancelaria  nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczony jest Serwis, w szczególności  w zakresie skutków błędów w działaniu stron internetowych, braku dostępu do nich oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłócenia w funkcjonowaniu usług internetowych. 

§5
REKLAMACJE

  1. Wszelkie nieprawidłowości stwierdzone w wykonaniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną polegające na nieprzyjęciu przez Kancelarię danych Klienta lub niepodjęcia działań związanych z wykonaniem zlecenia, a także zastrzeżenia co do merytorycznej zawartości, powinny być zgłaszane Kancelarii za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności poczty elektronicznej na adres: kancelaria@kreft-kopicka.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie, pod zakładką „kontakt”. 
  2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zostać zgłoszone w ciągu 14 dni, od dnia wykonania usługi, o którym mowa w §3 ust. 4 i 5 Regulaminu. 
  3. Kancelaria ustosunkuje się do zgłoszenia w ciągu 7 dni od dnia jego otrzymania. 
  4. Odpowiedź wysyłana jest na elektroniczny adres e-mail Klienta, podany podczas składania zgłoszenia.  
  5. Brak ustosunkowania się Kancelarii w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, uważa się za reklamację nieuwzględnioną. W takiej sytuacji Klient jest uprawniony do dochodzenia swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego. 

§6
POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Kancelaria szanuje prawa Klientów do prywatności i  przestrzega przepisów o ochronie danych osobowych. Zasady Polityki Prywatności dostępne są na stronie internetowej: kreft-kopicka.pl/polityka-prywatnosci/, a także stanowią załącznik nr 1 do Regulaminu. 

§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344) Klienci  zobowiązani są do nieumieszczania na stronie kreft-kopicka.pl treści o charakterze bezprawnym. 
  2. Klienci są zobowiązani do informowania Kancelarii o wszelkich zmianach swojego adresu e-mailowego oraz adresu do doręczeń, aż do czasu upływu uprawnień Klienta względem Kancelarii. W przeciwnym wypadku, Kancelaria będzie uprawniona do kierowania wszelkiej korespondencji na adres e-mailowy Klienta, który zgodnie z wiedzą Kancelarii będzie najbardziej aktualnym adresem. Dotyczy to również adresu zamieszkania lub adresu siedziby Klienta. 
  3. Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym: kreft-kopicka.pl/regulamin-uslug-online/ oraz w wersji papierowej w siedzibie Kancelarii. 
  4. Wszelkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część. 
  5. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych z umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Kancelarią a Klientem jest sąd właściwy dla siedziby Kancelarii. 

Załącznik nr 1: Polityka prywatności 

REGULAMIN
usług prawnych online 

(zwany dalej „Regulaminem”) 

Niniejszy Regulamin określa zakres oraz warunki świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną przez Kancelarię na rzecz osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawej. 

W przypadku użycia w Regulaminie poniższych słów, mają one następujące znaczenie:  

Kancelaria – Kancelaria Radcy Prawnego Marta Kreft- Kopicka, ul. Stanisława Staszica 3/11, 81-198 Pogórze, NIP: 5842683539, REGON: 360988171. 

Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która za pośrednictwem witryny internetowej Kancelarii zamierza zawrzeć lub zawarła umowę z Kancelarią na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby. 

Umowa – umowa zlecenia lub umowa o dzieło zawarta pomiędzy Klientem a Kancelarią, której przedmiotem jest udzielenie Porady prawnej online. 

Serwis – serwis internetowy Kancelarii czyli wszystkie strony, podstrony oraz adresy URL wchodzące w skład domeny kreft-kopicka.pl. 

Porada prawna– wszelkie opracowania stanowiące odpowiedź radcy prawnego na zadane Kancelarii pytanie, w tym w szczególności w formie porady prawnej, opinii prawnej, pisma przedprocesowego itp. (*z wyłączeniem wyceny usługi oraz danych kontaktowych).  

Wynagrodzenie – suma brutto, którą Klient zobowiązuje się zapłacić za określoną usługę, potwierdzona wysłaną do Klienta wiadomością elektroniczną e-mail, którą Klient zaakceptował w sposób wyraźny (np. przesyłając wiadomość zwrotną) albo w sposób dorozumiany (np. opłacając usługę). 

§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Dane teleadresowe Kancelarii, umożliwiające Klientowi kontakt:
    • adres pocztowy: ul. Stanisława Staszica 3/11, 81-198 Pogórze
    • numer telefonu: 608-496-678
    • adres poczty elektronicznejkancelaria@kreft-kopicka.pl 
  2. Do skutecznego złożenia oferty, niezbędne jest elektroniczne urządzenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych oraz poprawne wypełnianie formularzy elektronicznych, zamieszczonych w Serwisie lub korzystanie z elektronicznej poczty e-mail. 
  3. Złożenie oferty drogą elektroniczną oznacza akceptację warunków Regulaminu oraz polityki prywatności, stanowiących integralną część zawieranej umowy. 
  4. Wszelkie informacje, zamieszczone w Serwisie, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i 66[1] ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z póżń. zm). 
  5. Kancelaria świadczy usługi prawne online w granicach przewidzianych prawem, a także z poszanowaniem zasad etyki zawodowej. 

§2
ZAWARCIE UMOWY

  1. Złożenie oferty odbywa się poprzez: 
    • wypełnienie przez Klienta formularza zgłoszeniowego udostępnionego w Serwisie i kliknięcie ikony „Zamów poradę”
    • wysłanie na adres: kancelaria@kreft-kopicka.pl wiadomości e-mail zwierającej szczegółowy opis sprawy wraz z ewentualnymi załącznikami. 
  2. W przesłanej ofercie Klient powinien wskazać za pośrednictwem jakich środków przekazu Kancelaria ma udzielić mu odpowiedzi. Kancelaria oferuje świadczenie usług prawnych online za pośrednictwem: 
    • Wiadomości elektronicznej e-mail, 
    • Wideorozmowy. 
  3. W przypadku, gdy Klient oczekuje udzielenia odpowiedzi przez Kancelarię na przedstawione przez siebie zagadnienie prawne, za pośrednictwem wideorozmowy, powinien wskazać aplikację za pomocą, której odbędzie się spotkanie. W przypadku braku takiego wskazania, Kancelaria przy pierwszym kontakcie w Klientem wskaże jedną wymienionych w §3 ust. 5 Regulaminu, wybraną przez siebie aplikację, za pomocą której będzie kontaktować się Klientem. 
  4. W ciągu 24 h od otrzymania oferty, Kancelaria przyjmie i zapozna się z przesłanymi przez Klienta informacjami, potwierdzi przyjęcie sprawy, ustali czas wykonania usługi oraz prześle jej wycenę i niezbędne dane kontaktowe radcy prawnego zajmującego się daną sprawą.  
  5. W przypadku zaakceptowania przez Klienta, zaproponowanych przez Kancelarię warunków, Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ustalonej w korespondencji kwoty, na wskazany przez Kancelarię rachunek bankowy. 
  6. Umowa z Kancelarią zostaje zawarta z chwilą dokonania zapłaty. 
  7. Kancelaria jest uprawniona do odmowy wykonania usługi z przyczyn technicznych. 

§3
WYCENA I CZAS REALIZACJI 

  1. Wycena usługi zależy od stopnia skomplikowania przesłanego przez Klienta zagadnienia prawnego, a także nakładów czasowych radcy prawnego zajmującego się daną sprawą. Zostaje ona każdorazowo wyceniona indywidualnie. 
  2. Zaproponowana przez Kancelarię cena jest ceną brutto (zawierającą podatek VAT) oraz jest wyrażona w złotych polskich. Odstępstwa od zasady waluty polskiej będą wyraźnie zaznaczone.  
  3. Klient ma prawo otrzymać na zasadach ogólnych fakturę uwzględniającą podatek od towarów i usług (VAT) pod warunkiem zgłoszenia takiej prośby, w pierwszej wiadomości przesłanej Kancelarii. 
  4. Usługa za pośrednictwem wiadomości elektronicznej e-mail zostanie wykonana w ciągu 48 h od otrzymania zapłaty w wysokości wskazanej przez Kancelarię. Poprzez wykonanie usługi rozumie się wprowadzenie pliku zawierającego sporządzoną przez radcę prawnego Poradę prawną, do elektronicznej skrzynki pocztowej e-mail Klienta. 
  5. Usługa za pośrednictwem wideorozmowy zostanie wykonana w indywidualnie ustalonym z Klientem w terminie. Kancelaria preferuje odbycie wideorozmowy za pośrednictwem aplikacji Skype, WhatsApp lub MS Teams, przy czym na prośbę Klienta spotkanie może się odbyć również przy pomocy innej, wskazanej przez Klienta aplikacji. Poprzez wykonanie usługi rozumie się nawiązanie z Klientem wideorozmowy za pośrednictwem wybranej aplikacji, w trakcie której radca prawny udzieli Klientowi odpowiedzi na przesłane zagadnienie prawne. 
  6. W tracie prowadzonej wideorozmowy, Klient ma możliwość swobodnego zadawania dodatkowych pytań związanych z przedstawionym zagadnieniem prawnym. Szacunkowy czas wideorozmowy wynosi 1 godzinę.  
  7. Czas udzielenia odpowiedzi, niezależnie od wybranego środka przekazu, w przypadku wyjątkowo zawiłego charakteru sprawy, bądź zlecenia sporządzenia pisma, może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie przez Kancelarię poinformowany przy pierwszym kontakcie. 
  8. W przypadku, gdy przedstawione przez Klienta informacje okażą się niewystarczające, Kancelaria skontaktuje się z Klientem na podane przez niego dane kontaktowe, celem uzyskania dodatkowego opisu sprawy bądź załączników. W takiej sytuacji, czas wykonania usługi zostanie wydłużony, o czas niezbędny do nadesłania przez Klienta uzupełniających informacji. W przypadku braku odpowiedzi zwrotnej od Klienta przez okres 3 dni, liczonych od skontaktowania się Kancelarii z Klientem, Kancelaria wykona usługę na podstawie dotychczas uzyskanych informacji. 
  9. Niedostarczenie, niepełne dostarczenie lub nieprawidłowe dostarczenie danych przez Klienta pozostaje bez wpływu na prawidłowość i rzetelność wykonanej usługi i wyklucza jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu względem Kancelarii. 

§4
ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za treść Porady prawnej udzielonej na podstawie danych uzyskanych od Klienta, które okazały się niezgodne z rzeczywistym stanem faktycznym, niepełne, nieścisłe lub spóźnione. 
  2. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta na skutek realizacji decyzji podjętych na podstawie udzielonych przez Kancelarię rekomendacji o ile przy ich udzielaniu Kancelaria dołożyła należytej staranności. 
  3. Kancelaria  nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczony jest Serwis, w szczególności  w zakresie skutków błędów w działaniu stron internetowych, braku dostępu do nich oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłócenia w funkcjonowaniu usług internetowych. 

§5
REKLAMACJE

  1. Wszelkie nieprawidłowości stwierdzone w wykonaniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną polegające na nieprzyjęciu przez Kancelarię danych Klienta lub niepodjęcia działań związanych z wykonaniem zlecenia, a także zastrzeżenia co do merytorycznej zawartości, powinny być zgłaszane Kancelarii za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności poczty elektronicznej na adres: kancelaria@kreft-kopicka.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie, pod zakładką „kontakt”. 
  2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zostać zgłoszone w ciągu 14 dni, od dnia wykonania usługi, o którym mowa w §3 ust. 4 i 5 Regulaminu. 
  3. Kancelaria ustosunkuje się do zgłoszenia w ciągu 7 dni od dnia jego otrzymania. 
  4. Odpowiedź wysyłana jest na elektroniczny adres e-mail Klienta, podany podczas składania zgłoszenia.  
  5. Brak ustosunkowania się Kancelarii w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, uważa się za reklamację nieuwzględnioną. W takiej sytuacji Klient jest uprawniony do dochodzenia swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego. 

§6
POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Kancelaria szanuje prawa Klientów do prywatności i  przestrzega przepisów o ochronie danych osobowych. Zasady Polityki Prywatności dostępne są na stronie internetowej: kreft-kopicka.pl/polityka-prywatnosci/, a także stanowią załącznik nr 1 do Regulaminu. 

§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344) Klienci  zobowiązani są do nieumieszczania na stronie kreft-kopicka.pl treści o charakterze bezprawnym. 
  2. Klienci są zobowiązani do informowania Kancelarii o wszelkich zmianach swojego adresu e-mailowego oraz adresu do doręczeń, aż do czasu upływu uprawnień Klienta względem Kancelarii. W przeciwnym wypadku, Kancelaria będzie uprawniona do kierowania wszelkiej korespondencji na adres e-mailowy Klienta, który zgodnie z wiedzą Kancelarii będzie najbardziej aktualnym adresem. Dotyczy to również adresu zamieszkania lub adresu siedziby Klienta. 
  3. Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym: kreft-kopicka.pl/regulamin-uslug-online/ oraz w wersji papierowej w siedzibie Kancelarii. 
  4. Wszelkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część. 
  5. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych z umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Kancelarią a Klientem jest sąd właściwy dla siedziby Kancelarii. 

Załącznik nr 1: Polityka prywatności